Curriculum and idea of education in the first years of the republic
Corresponding Author(s) : Alexis Uscátegui Narváez
AMAUTA,
Vol. 15 No. 30 (2017): Amauta
Abstract
This article is a historical look at the educational process in the early years of the republic. More than a detailed description of the development of education in the Patria Boba and the Republic of Gran Colombia, it is a succinct exploration of the ideals and imaginaries on which the reforms and
laws that would mark the formation of the first generations of Neogranadins. It does not intend to give definitive conclusions; it tries to explore the ideas on the education from a temporary referent.
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)BibTeX
References
Bhabha, H. (2010). Nación y narración. Argentina: Siglo Veintiuno Editores.
Castro, G. (1978). Perdido en el Amazonas. Bogotá: Círculo de lectores.
Hall, S. (2013). Sin garantías: trayectorias y problemáticas en estudios culturales. Quito: Corporación Editora Nacional.
Montezuma, A. (1966). El paraíso del Diablo. Madrid: Cultura clásica Moderna.
Pizarro, A. “Imaginario y discurso: la Amazonía”. En: Revista de Crítica Literaria Latinoamericana. Año XXXI, Nº 61, 2005, pp. 59-74.
Montezuma, A. (2009). Amazonía: El río tiene voces. Chile: Fondo de Cultura Económica.