• Investigación y Acción

    ENFOQUE Y ALCANCE
    La  revista Investigación y Acción de la Universidad del Atlántico,  es una publicación de carácter interdisciplinar, orientada a la divulgación de productos resultantes de procesos de investigación formativa desarrollados por la Universidad del Atlántico y enmarcada en saberes específicos de áreas como Arquitectura, Bellas Artes, Ciencias básicas, Educación, Nutrición y dietética, Química y farmacia,  Ciencias económicas, Ciencias humanas, Ciencias jurídicas, e Ingenierías.


    Se establecen publicaciones con una periodicidad semestral, de manera digital y dando cumplimiento estricto a los procesos editoriales y de arbitraje que garanticen la calidad y pertinencia de los contenidos. Es financiada en su totalidad por la Universidad del Atlántico, la cual acoge los principios éticos y buenas prácticas editoriales, publicados en junio de 2015 por el Committee on Publication Ethics (COPE, disponible en: http://publicationethics.org/ ) y adscrita a la Vicerrectoría de Investigación, Extensión y Proyección Social, para su direccionamiento estratégico y dirección central.



    La revista Investigación formativa de la Universidad del Atlántico, considera los procesos de transformación en la enseñanza y generación de conocimiento; el entrenamiento intensivo en materia de investigación al interior de los semilleros, y en fomento del trabajo interdisciplinario como herramienta para la resolución de problemáticas del entorno económico, productivo y social. Al respecto, es importante destacar el enfoque hacia la preservación y visibilización de productos y esfuerzos resultantes de las actividades de investigación formativa en el contexto académico.

  • REVISTA EDUCACIÓN FÍSICA, DEPORTE Y SALUD

    Nuestro propósito es convertir esta revista en un medio electrónico de difusión del conocimiento científico de la Educación Física, el Deporte y la Salud que sean el resultado académico e investigativo de docentes y estudiantes de la Universidad del Atlántico, así como de las Instituciones de Educación Superior de la Región Caribe Colombiana que tengan programas similares. También se pretende difundir la producción resultante de los semilleros y los grupos de investigación que se integran en la alianza, cuyos resultados sean del interés o afines a las áreas del deporte, entrenamiento deportivo, ciencias aplicadas, la pedagogía y la educación física.

  • Historia Caribe

    ISSN: 2322-6889 (electronic) ISSN: 0122-8803 (print)


    Biannual journal specializing in historical issues edited by the Historical Research Group on Education and National Identity attached to the History Program of the Faculty of Human Sciences of the Universidad del Atlántico.

  • AMAUTA

    ISSN Print : 1794-5658; ISSN Online: 2500-7769


    Amauta,  it aims to disseminate knowledge in the field of Social and Human Sciences, in the fields of philosophy, theology and well-being of life.

  • Cuadernos de Literatura

    Cuadernos de Literatura del Caribe e Hispanoamérica is a scientific and peer-reviewed journal that aims to publish articles interested in the literatures and cultures of The Caribbean and Spanish America. 
  • Legem

    Legem, the journal of the Faculty of Legal Sciences is an academic space dedicated to the publication and promotion of original articles, the results of research that make significant contributions to the area of knowledge of Legal Sciences and related to it at the University of Atlántico.


    It is an institutional magazine in which professionals from the Legal Sciences and related areas can present topics of legal interest at the local, regional, national and international levels.

  • Collectivus, Revista de Ciencias Sociales

    Collectivus, Revista de Ciencias Sociales is the official semiannual publication organ of scientific dissemination of the Sociology Program, Faculty of Human Sciences at Universidad of Atlántico (Barranquilla-Colombia). We define Collectivus as the partnership and interaction of political, economic, social, cultural, territorial, scientific, technical and technological practices as part of the historical and cultural analysis of the hybrid community.

    Collectivus aims at contributing to the dissemination of interdisciplinary research, related to social sciences and humanities at regional, national and international levels. The magazine includes different areas of the knowledge such as: sociological studies that are configured in the social reality, geography field, the understanding of socio-cultural phenomena and studies directly related to the use of strategies, techniques and tools of social research. That is the reason, in Collectivus Journal, the contribution of different fields of the knowledge seeks to improve the understanding of social cohesion, territorial and economic values.

    Collectivus submits papers to national and international academic peers and specialists’ evaluation in the area of knowledge, serving quality scientific standards of reference, debate and discussion of issues, approaches and different methodologies.

  • βeta - Revista Digital de Arte









    The βετα Magazine is a project of the Theater, Space and Interactivity Research Group (TEI), endorsed, recognized and categorized by Colciencias, this digital magazine is a new publication of six-monthly character that aims to disseminate articles resulting from research in: Plastic arts, Music, Performing Arts, artistic pedagogy, cultural and social revitalization, as well as articles for reflection or revision that are working tools for subsequent research in the area and that deal with issues of importance and current interest for the artistic community as well as academic.


  • Revista Cedotic

    CEDOTIC is a peer-reviewed journal of Education, Information and Communication Technologies Research that is published every six months and which purpose is to contribute and boost the research and dissemination of new knowledge and knowledge about models, didactics, methodologies and strategies in pedagogy on the task of educational management. The epistemic pillars of the journal rest on the axis of pedagogical, didactic, technological and research management practices in education. CEDOTIC is open to new theoretical, conceptual and methodological designs derived from the reflective and investigative exercise. CEDOTIC is edited by the Education Sciences Faculty of the Universidad del Atlántico, for the dissemination and communication of knowledge and scientific production of works and research by teachers and professors who reflect on the pedagogical and didactic work.   

  • Revista Epokhé

    Journal of students of the History program of the Faculty of Human Sciences of the Universidad del Atlántico.


    ISSN Impreso 1909-0129