TEACHING MATHEMATICS

  • Adonay Jaramillo G
Keywords: Teaching, Thinking, mental Operations, Patterns, Learning Enseñanza, Pensar, Operaciones mentales, Patrones, Aprender

Abstract

The problem today in the development of math classes has become more in teaching problem in learning disability. It appears that the proposed class model and use for centuries does not meet the expectations of today’s students. It
requires a more focused teaching on ”teaching thinking¨ın the repeat content. The information is placed on the board the student is provided from various sources, it’s nothing new, and he could access on their own without a teacher in
front. What is required is that the student can read and develop the mental operations that are required to understand and interpret the situation given.

Visitas al artículo

3012

Downloads

Download data is not yet available.

References

DÍAZ BARRIGA, Frida y HERNÁNDEZ (1998) Estrategias docentes para un aprendizaje significativo México: Mc Graw-Hill Co.

JIMÉNEZ VÉLEZ, Carlos Alberto. Cerebro creativo y lúdico. Cooperativa editorial magisterio.

BRUNER J.S. Desarrollo Cognitivo y Educación. Madrid. Moorata 1988.

DE BONO, Edgard. El pensamiento lateral. España. Pardos Ibérica 1989.

GARDNER, Howard. Arte mente y cerebro. Barcelona. Paidós 1997.

POLYA G. Como plantear y resolver problemas. México Trillas. 1981.

HERMANN, Ned. The creative brain. New York. Brain Books 1993.

GOLEMAN, Daniel. La inteligencia emocional. Santa Fé de Bogotá. Trurus 1996.

LLINAS, Rodolfo R. El cerebro y el mito del yo. Grupo editorial norma 2003.

A.R. Luria. Desarrollo histórico de los Procesos cognitivos. Ediciones Akal 1987.

MORALES NAVARRO, Mario: El cambio cognitivo en el niño de aprendizaje lento. Cooperativa editorial magisterio 2007.

PIAGET, JEAN la toma de conciencia ediciones Moreta 1. Tercera edición.

FEUERSTEIN R. (1990) “The Theory of structural cognitive

modificability”

FEUERSTEIN R (1986). Experiencia de Aprendizaje Mediado. Artículo de Revista Siglo O, No 106. Julio- Agosto.

PIAGET J. Psicología del niño. Editorial Morata, Madrid 1959.

BORGES, Jorge Luis. El Aleph. Madrid: Alianza. 1990.

CARROLL, Lewis. Alicia en el pais de las maravillas.

Madrid: Yerico, 1990.

DE BONO, Edgard. Aprender a Pensar. Barcelona: Plaza

y Janes Editores 1991

Published
2014-12-12
How to Cite
Jaramillo G, A. (2014). TEACHING MATHEMATICS. Revista MATUA ISSN: 2389-7422, 1(2). Retrieved from https://investigaciones.uniatlantico.edu.co/revistas/index.php/MATUA/article/view/1197